Top 10 Pinterest Influencers USA yhteistyöhön suomalaisille brändeille

Pinterest on jo pitkään ollut alusta, jossa visuaalisuus kohtaa inspiraation. Jos olet suomalainen brändi tai vaikuttaja, joka haluaa laajentaa näkyvyyttään Yhdysvaltojen markkinoilla, et voi ohittaa USA:n kärkeä olevia Pinterest-vaikuttajia. Tässä artikkelissa käydään läpi top 10 Pinterest influencers USA:ssa, joiden kanssa yhteistyö kannattaa aloittaa – käytännöllisesti, suoraan ja napakasti.

Vuonna 2025 toukokuussa Pinterest-markkinointi on edelleen yksi tehokkaimmista kanavista visuaalisen brändinrakennuksen ja myynnin kasvattamiseen. Suomessa mediaympäristö on toki erilainen, mutta USA:n Pinterest-maailma tarjoaa valtavasti mahdollisuuksia erityisesti lifestyle-, muoti-, sisustus- ja ruokabrändeille.

📢 Miksi Pinterest ja USA ovat suomalaisille tärkeitä?

Pinterest ei ole pelkkä somekanava, vaan hakukoneen tapainen inspiraatiopankki. USA:ssa Pinterestin käyttäjämäärät ovat massiivisia – yli 450 miljoonaa kuukausittaista käyttäjää maailmalla, joista suuri osa on Yhdysvalloissa. Pinterestin algoritmi suosii pitkäikäistä, hakukoneoptimoitua sisältöä, joka tarkoittaa jatkuvaa orgaanista liikennettä.

Suomalaisena brändinä tai vaikuttajana kannattaa ottaa huomioon:

  • Maksuvälineenä toimii Suomessa yleisesti käytetty suomalainen pankkikortti ja PayPal, mutta USA:n yhteistyökumppaneiden kanssa kannattaa varautua myös USD-valuuttaan.
  • Laki ja sopimuskäytännöt Suomessa painottavat läpinäkyvyyttä ja kuluttajansuojaa, joten yhteistyökumppanin valinta ja sopimukset on tehtävä huolella.
  • Paikalliset suomalaiset some-toimistot kuten Somepoint ja Hype ovat jo alkaneet rakentaa siltoja USA:n vaikuttajamarkkinoille.

💡 Top 10 Pinterest Influencers USA:ssa jotka kannattaa tietää

  1. Joy Cho (@ohjoy)
    Lifestyle ja koti-inspiraatio ovat hänen vahvuutensa. Joy’n visuaalinen tyyli on raikas ja helposti lähestyttävä. Yhteistyö kannattaa, jos tavoitteena on perhe- ja kodintuotteiden myynnin kasvattaminen.

  2. Rachel Metz (@rachelsgoodeats)
    Ruoka ja reseptit ovat hänen valttikorttinsa. Jos suomalainen ruokabrändi haluaa tulla tunnetuksi USA:ssa, Rachel on erinomainen kumppani.

  3. Penny De Los Santos (@pennydls)
    Valokuvaaja ja visuaalinen tarinankertoja, jonka kautta voi tuoda esiin brändin aitoutta ja tarinaa.

  4. Kate Arends (@witanddelight_)
    Muoti, sisustus ja elämäntyyli. Kate on tunnettu tyylikkäästä, mutta rentouttavasta estetiikastaan.

  5. Annie Spano (@anniespano)
    DIY ja käsityöt kukoistavat Pinterestiin. Annie on loistava kumppani luoville brändeille.

  6. Jessica Festa (@jessicafesta)
    Kestävä muoti ja eettisyys ovat hänen aiheensa. Suomalaisten vastuullisten brändien kannattaisi ehdottomasti tehdä yhteistyötä.

  7. Bobby Berk (@bobbyberk)
    Sisustusguru ja tunnettu Netflixin “Queer Eye” -sarjasta. Hänen kanssaan työskentely nostaa brändin profiilia korkealle.

  8. Molly Yeh (@mollyyeh)
    Ruoka, kulttuuri ja perheen yhdistäminen. Molly on erinomainen linkki monikulttuuriseen yleisöön.

  9. Emily Henderson (@em_henderson)
    Sisustus ja lifestyle, Emilyllä on vahva seuraajakunta ja autenttinen ääni.

  10. Julia Engel (@juliahengel)
    Muoti ja kauneus, Julia tavoittaa erityisesti nuoret naiset.

📊 Miten suomalainen brändi tai vaikuttaja voi hyödyntää tätä listaa?

Yhteistyö USA:n Pinterest-vaikuttajien kanssa ei ole mikään pikkujuttu, mutta se kannattaa hoitaa fiksusti:

  • Tee selkeä yhteistyösopimus, jossa huomioidaan suomalainen kuluttajansuoja ja USA:n mainoslainsäädäntö.
  • Maksuvälineenä suositaan PayPalia tai kansainvälisiä maksukortteja, valuuttana voi olla USD. Suomessa maksetaan euroissa, joten valuuttakurssit kannattaa huomioida budjetoinnissa.
  • Sisällöntuotannossa kannattaa käyttää paikallista suomalaista some-toimistoa apuna, kuten Somepoint, joka tuntee molemmat markkinat.
  • Muista myös SEO-optimointi: Pinterest toimii hakukoneena, joten kuvien, videoiden ja tekstien optimointi on avainasemassa.
  • Seuraa jatkuvasti pinnin analytiikkaa ja tee iterointia – USA:n Pinterest-kulttuuri on jatkuvassa muutoksessa.

❗ Usein kysytyt kysymykset

Miksi Pinterest on hyvä kanava suomalaiselle brändille USA:ssa?

Pinterestin käyttäjät etsivät aktiivisesti inspiraatiota ja ovat valmiita ostamaan tuotteita, joita he löytävät sieltä. Se tarjoaa pitkäaikaista orgaanista liikennettä ja näkyvyyttä.

Kuinka löytää oikeat Pinterest-vaikuttajat USA:n markkinoille?

Kannattaa hyödyntää vaikuttajamarkkinoinnin alustoja kuten BaoLiba, jotka tarjoavat datavetoinen analyysin ja suodatuksen vaikuttajista maan, kategorian ja seuraajamäärän mukaan.

Minkälaiset sisällöt toimivat Pinterestissä parhaiten?

Visuaaliset, inspiroivat ja informatiiviset sisällöt. Esimerkiksi DIY-ohjeet, reseptit, sisustusvinkit ja tyylitermit toimivat hyvin.

📢 Yhteenveto

Jos haluat ottaa haltuun USA:n Pinterest-markkinat, nämä 10 vaikuttajaa ovat loistava lähtökohta. Muista, että yhteistyön onnistumiseksi tarvitset paikallista osaamista, selkeät sopimukset ja jatkuvan optimoinnin. Suomessa on jo vahvaa someosaamista – yhdistä se USA:n Pinterest-ympäristön voimaan, niin saat tuloksia.

BaoLiba seuraa ja päivittää jatkuvasti Finlandin ja globaalin Pinterest-vaikuttajamarkkinoinnin trendejä. Pysy kuulolla ja ota yhteyttä, niin tehdään yhteistyöstä sujuvaa ja tuloksellista!

Scroll to Top