Top 10 Instagram Influencers You Should Collaborate With in Thailand

Jos oot suomalaisena markkinoijana tai somevaikuttajana miettimässä Thaimaa-yhteistyötä, tää juttu on just sulle. Thaimaa on Instagramissa kova pala – paikalliset stagram-vaikuttajat vetää miljoonia seuraajia ja niiden kautta voi iskeä suoraan Aasian trendikeskukseen. Tässä kirjoituksessa tsekataan 10 kuuminta Instagram-vaikuttajaa Thaimaasta, joiden kanssa kannattaa tehdä duunia vuonna 2025.

Miksi Thaimaa? Siellä some toimii eri tavalla kuin Suomessa, mutta maksutavat, brändin rakentaminen ja kampanjat voi silti skaalata sujuvasti myös meidän markkinoille. Lisäksi suomalaiset firmat voi hyötyä, kun hyödynnetään paikallisia vaikuttajia, jotka puhuu suoraa kieltä thaimaalaisille – ja samalla saadaan monikansallinen näkyvyys.

Päivitetty data perustuu toukokuuhun 2025, jolloin Finlandin digimarkkinoinnin trendit vahvistaa globaalin vaikuttajamarkkinoinnin merkitystä.

📢 Thaimaa ja Instagramin stagram-maailma

Thaimaassa Instagram on valtava somekanava, jossa lifestyle, matkailu, kauneus ja ruoka ovat isoimmat kategoriat. Thaimaassa toimii satoja tuhansia vaikuttajia, mutta me keskitytään niihin 10 kovimpaan, joilla on aidosti näkyvä ja aktiivinen yleisö. Suomalaisille firmoille Thaimaa tarjoaa myös verotuksellisesti ja maksutavoiltaan toimivan kentän, koska paikalliset maksutavat (esim. PromptPay ja TrueMoney) on integroitu hyvin digipalveluihin.

Finlandissa yhteistyössä maksut hoituu yleensä euroissa, mutta paikalliset palveluntarjoajat osaavat hoitaa valuutanvaihdot ja sopimukset niin, että homma pysyy laillisena, läpinäkyvänä ja luottamusta herättävänä.

💡 Top 10 Instagram-vaikuttajaa Thaimaassa 2025

  1. @pearypie – Thaimaalaisten meikkimaailman kuningatar, jolla on yli 3 miljoonaa seuraajaa. Huippuvalinta kauneus- ja kosmetiikkabrändeille.

  2. @mewnittha – Näyttelijä ja somevaikuttaja, joka yhdistää muodin ja viihteen saumattomasti. Sopii lifestyle- ja muotibrändeille.

  3. @nichaa_ – Ruoka- ja matkailuinfluensseri, jolla on tiivis yhteys nuoreen thaimaalaisyleisöön.

  4. @bymelissayu – Fitness- ja hyvinvointivaikuttaja, joka korostaa terveellistä elämäntapaa ja urheilua.

  5. @sunisa_15 – Nuori laulaja ja tyyli-ikoni, joka vetoaa teen ja nuorten markkinoihin.

  6. @thunyanun – Matkabloggaaja, joka dokumentoi Thaimaata autenttisesti, hyvä valinta matkailualan brändeille.

  7. @ploychidjun – Muodin ja kauneuden moniosaaja, jolla on vahva seuraajakunta.

  8. @bankthiti – Näyttelijä, jolla on laaja fanipohja, sopii lifestyle- ja tech-tuotteille.

  9. @pimtha – Vloggaaja ja somefiksaaja, jonka sisältö pureutuu nuorten arkeen ja trendeihin.

  10. @kaykai_ntch – Comedy-vaikuttaja, joka tavoittaa laajan yleisön kevyellä ja viihdyttävällä sisällöllä.

📊 Miten tehdä yhteistyötä thaimaalaisten stagram-vaikuttajien kanssa?

Yhteistyö aloitetaan aina tutkimalla vaikuttajan brändiä, seuraajakuntaa ja tyyliä – ei kannata tyrkyttää omaa tuotetta, jos se ei istu vaikuttajan sisältöön. Suomessa meillä on tapana tehdä selkeät sopimukset euroissa, mutta Thaimaassa kannattaa huomioida paikalliset maksutavat ja verotus.

Usein maksu tehdään PayPalin kautta, mutta paikalliset alustat kuten Omise tai 2C2P helpottaa paikallisten maksujen hallintaa. Maksuehtoihin ja kampanjan mittaamiseen kannattaa panostaa, koska Thaimaassa vaikuttajamarkkinointi on vielä kehittymässä virallisesti, joten luottamus on kaikki kaikessa.

❗ Riskit ja sudenkuopat

Thaimaassa vaikuttajien seuraajamäärissä on välillä keinotekoisia lisäyksiä (fake followers), joten analytiikka pitää tsekata tarkkaan. Myös brändin arvot ja paikallinen kulttuuri on syytä ymmärtää, ettei kampanja lässähtäisi väärinkäsityksiin tai jopa somebacklashiin.

Suomalaisille markkinoijille voi olla haastavaa hallita kieltä ja kommunikaatiota, joten paikallinen agentti tai palveluntarjoaja on usein must have.

📢 FAQ – People Also Ask

Miksi Thaimaa on hyvä markkina Instagram-vaikuttajille?

Thaimaa on dynaaminen some- ja matkailumaa, jossa Instagramin käyttö on valtavaa. Paikalliset vaikuttajat tavoittaa miljoonia, ja yhteistyöllä pääsee käsiksi nopeasti kasvavaan Aasian yleisöön.

Miten suomalainen yritys voi maksaa thaimaalaiselle vaikuttajalle?

Useimmiten maksu tehdään kansainvälisillä alustoilla kuten PayPal, tai sitten paikallisten maksujärjestelmien kautta euroissa, mikä on laillista ja sujuvaa, kun sopimukset on kunnossa.

Kuinka valita oikea Instagram-vaikuttaja Thaimaassa?

Tarkista vaikuttajan seuraajakunnan aitous, sitoutuneisuus ja sisältötyyli. On tärkeää, että vaikuttaja ja brändi sopivat yhteen, muuten yhteistyö ei kanna hedelmää.

💡 Yhteenveto

Jos haluat skaalata markkinointiasi Thaimaassa, näiden 10 Instagram-vaikuttajan kanssa kannattaa ehdottomasti tehdä yhteistyötä. Muista aina tehdä kotiläksyt, tsekata data ja valita vaikuttaja, joka aidosti resonoi brändisi kanssa. Maksutavat ja paikallinen kulttuuri pitää hallita, mutta kun se toimii, tulokset voi olla hurjia.

Vuonna 2025 toukokuun aikana Finlandin markkinat painottaa yhä enemmän kansainvälistä vaikuttajamarkkinointia, joten Thaimaa on otollinen kenttä suomalaisille digitoimijoille.

BaoLiba tulee päivittämään Finlandin some- ja vaikuttajamarkkinointitrendejä jatkuvasti – pysy kuulolla ja ota meihin yhteyttä, jos haluat viedä Thaimaa-yhteistyösi seuraavalle levelille!

Scroll to Top