Snapchat vaikuttajat Suomessa brändiyhteistyössä Alankomaiden kanssa

Jos oot Snapchat-vaikuttaja Suomessa ja mietit, miten napata yhteistyödiili Alankomaiden brändien kanssa, niin tää juttu on just sulle. Ei mennä turhaan piipitykseen, vaan pureudutaan siihen, miten Snapchat, Suomen somekäyttäytyminen, maksutavat ja kulttuuriset nyanssit kohtaa hollantilaiset bisnesmaailman vaatimukset. Näin saat hommat rullaamaan ja rahat tilille.

📢 Suomen Snapchat-tilanne ja vaikuttajamarkkina

Snapchat saattaa Suomessa olla vähän pienempi kuin Instagram tai TikTok, mutta sen nuorekas ja aktiivinen käyttäjäkunta on kultakaivos brändeille, jotka haluaa tavoittaa 15-25-vuotiaita. Vaikuttajien rooli on iso – suomalaiset arvostaa aitoutta ja nopeita, persoonallisia sisältöjä.

Tänä päivänä (kesäkuu 2025) Snapchatin käyttäjämäärät Suomessa ovat vakiintuneet, ja markkinoilla on jo muutama tunnettu vaikuttaja, kuten @MimmiSnap ja @JoniSnaps, jotka ovat ehtineet tehdä yhteistyötä mm. suomalaisen Lumene-brändin kanssa. Tämä on hyvä merkki siitä, että Snapchatin kautta voi rakentaa uskottavia brändiyhteistöitä – myös kansainvälisesti.

💡 Kuinka Snapchat-vaikuttaja Suomessa voi tehdä yhteistyötä Alankomaiden brändien kanssa

1. Verkostoidu oikein

Ensimmäinen askel on saada jalka oven väliin hollantilaisten markkinointipäättäjien luo. Tämä onnistuu parhaiten kansainvälisissä some- ja markkinointitapahtumissa (esim. Amsterdamissa järjestettävät Influencer Marketing Days) tai käyttämällä globaaleja alustoja kuten BaoLiba, joka yhdistää vaikuttajat ja brändit yli 100 maassa.

2. Oma brändi kuntoon

Alankomaissa arvostetaan erityisesti vastuullisuutta ja aitoutta. Snapchat-vaikuttajan kannattaa panostaa omaan profiiliin, jossa näkyy selkeästi suomalainen identiteetti, mutta myös kyky viestiä englanniksi tai hollanniksi. Hyvä sisältö on nopeaa, hauskaa ja visuaalisesti näyttävää – juuri Snapchatin tyyliä.

3. Maksutavat ja sopimukset

Suomessa yleisin valuutta on euro (EUR), sama kuin Alankomaissa, joten valuutanvaihtokuluja ei tule. Maksutavat vaihtelee, mutta yleisimpiä ovat PayPal ja suora pankkisiirto SEPA-alueella. Sopimuksissa kannattaa huomioida EU:n kuluttajansuojalait ja GDPR, jotka molemmat ovat tiukasti voimassa. Kannattaa myös varmistaa, että sopimukseen kirjataan tarkasti sisältöjen julkaisuajankohdat ja oikeudet.

📊 Esimerkki suomalaisesta ja hollantilaisesta yhteistyöstä

Kuvitellaan, että @JoniSnaps tekee kampanjan hollantilaisen kosmetiikkayritys Ritualsin kanssa. Joni tuottaa Snapchat Stories -sarjan, jossa esittelee Ritualsin tuotteita suomalaisesta näkökulmasta: miten ne sopii Pohjolan iholle ja arkeen.

Tällainen yhteistyö toimii, koska:

  • Joni tavoittaa suomalaiset nuoret Snapchatissa, jotka ovat kiinnostuneita ulkomaisista brändeistä.
  • Rituals saa näkyvyyttä uudessa markkinassa aidon vaikuttajan kautta.
  • Maksut hoidetaan sujuvasti euroissa, ja sopimus noudattaa EU-lainsäädäntöä.

❗ Usein kysytyt kysymykset

Miten Suomessa toimiva Snapchat-vaikuttaja löytää hollantilaisia brändejä yhteistyöhön?

Paras tapa on käyttää kansainvälisiä alustoja kuten BaoLiba, osallistua eurooppalaisiin some- ja markkinointitapahtumiin sekä verkostoitua LinkedInissä ja Instagramissa. Myös suorilla viesteillä brändeille voi saada hyvää tulosta, kunhan tekeminen on ammattimaista.

Mitä erityistä pitää huomioida, kun tehdään brändiyhteistyötä Alankomaiden kanssa?

Huomioi kieli (englanti tai hollanti), EU:n lainsäädäntö kuten GDPR, sekä brändin arvot, jotka usein korostavat vastuullisuutta ja ekologisuutta. Ole myös valmis näyttämään konkreettisia tuloksia ja analytiikkaa Snapchat-kampanjoistasi.

Millaiset maksutavat ovat suositeltavia?

SEPA-siirrot ja PayPal ovat Suomessa ja Alankomaissa yleisimmät ja turvallisimmat maksutavat. Kannattaa varmistaa, että sopimuksessa on selkeät maksuaikataulut ja ehdot.

📢 Yhteenveto ja vinkit Snapchat-yhteistöihin

Snapchat on Suomessa nuorten keskuudessa elinvoimainen somekanava, joka tarjoaa uniikin tilaisuuden tehdä kansainvälistä brändiyhteistyötä Alankomaiden kanssa. Kun verkostoituu oikein, panostaa profiilin ja sisällön laatuun sekä hoitaa sopimukset ja maksut kunnolla, voi saada aikaan merkittäviä tuloksia.

Muista, että suomalainen aitous ja selkeä viestintä lankeaa hyvin hollantilaiseen markkinakulttuuriin. Käytä BaoLiban kaltaisia alustoja, pysy ajan tasalla Suomen ja Alankomaiden lainsäädännöstä ja seuraa Snapchatin uusia ominaisuuksia.

BaoLiba tulee jatkuvasti päivittämään Finlandin Snapchat-vaikuttajien ja brändiyhteistöiden trendejä – pysy kuulolla ja ota meihin yhteyttä, jos haluat viedä somebisneksesi seuraavalle levelille!

Scroll to Top