Top 10 Snapchat Influenceria Joihin Suomessa Kannattaa Panostaa Norjassa

Jos olet Suomessa markkinoija tai tubettaja, joka haluaa laajentaa Snapchat-yhteistyöt Norjan markkinoille, tämä juttu on just sulle. Snapchat on edelleen iso juttu Pohjoismaissa, ja Norja on yksi niistä maista, missä 10 kärkeä vaikuttajaa vetää kovaa yleisöä. Tässä artikkelissa pureudutaan siihen, keiden kanssa kannattaa tehdä duunia, miten Snapchat toimii Norjassa, ja mitä Suomen markkinoijan kannattaa ottaa huomioon.

Vuonna 2025 toukokuussa Snapchat-markkinointi Norjassa on entistä enemmän paikallistettua ja dataohjattua. Norjan somekenttä on tiivis, ja 10 parasta Snapchat-vaikuttajaa hallitsee juuri ne kohderyhmät, joita suomalaiset brändit haluavat tavoittaa.

📢 Miksi Snapchat Norjassa?

Snapchat on Norjassa suosittu etenkin nuoremman yleisön keskuudessa. Monet suomalaiset brändit ovat jo huomanneet, ettei pelkkä Instagram tai TikTok riitä, vaan Snapchatin reaaliaikainen ja intiimi sisältö tarjoaa uniikin kanavan. Maksut hoituu Norjassa yleisesti kortilla tai Vipps-mobiilimaksulla, mutta suomalaisen markkinoijan kannattaa varautua euroihin ja valuutanvaihtoon.

Paikalliset brändit kuten Freia ja Telenor ovat tehneet Snapchat-kampanjoita, joten yhteistyö Norjan 10 suosituimman Snapchat-vaikuttajan kanssa voi tuoda kovaa tulosta myös Suomesta käsin.

💡 Top 10 Snapchat Influenceria Norjasta

Tässä lista, johon kannattaa iskeä kiinni jos haluat näkyvyyttä Norjassa:

  1. Emma ”SnapQueen” Hansen – yli 1,2 miljoonaa seuraajaa, tunnettu hauskoista arkipäivän jutuista ja lifestyle-sisällöstä.
  2. Lars ”NorSnap” Johansen – suosittu sketsikomedia ja paikalliset trendit, hyvä nuorille aikuisille.
  3. Sofie ”FitSnap” Olsen – fitness- ja hyvinvointisisältöä, sopii terveys- ja urheilubrändeille.
  4. Kari ”TechSnap” Berg – teknologia ja gadgetit, loistava kumppani elektroniikkabrändeille.
  5. Nina ”FoodSnap” Larsen – ruoka ja reseptit, yhteistyömahdollisuudet ravintoloille ja ruokatuotteille.
  6. Ole ”TravelSnap” Kristiansen – matkailu- ja seikkailuaiheinen, sopii matkailualan kampanjoihin.
  7. Ida ”BeautySnap” Nilsen – kauneus ja meikkaus, kosmetiikkabrändit hyötyy tästä.
  8. Morten ”GameSnap” Eriksen – pelimaailma ja esports, nuorten miesten suosikki.
  9. Ingrid ”MomSnap” Dahl – arki ja perhe-elämä, äitibrändit ja lasten tuotteet löytää kohderyhmän.
  10. Henrik ”MusicSnap” Solberg – musiikki ja tapahtumat, loistava valinta keikkajulkaisuihin.

📊 Snapchat-yhteistyön erityispiirteet Norjassa

Norjassa yhteistyösopimukset Snapchat-vaikuttajien kanssa tehdään usein suoraan vaikkapa Vippsillä maksaen, eikä aina mikään iso agentuuri väliin tule. Tämä tekee prosessista ketterän, mutta vaatii hyvää paikallistuntemusta – sopimukset kannattaa aina laittaa paperille, koska Norjan lainsäädäntö vaatii läpinäkyvyyttä mainonnassa.

Suomalaiselle markkinoijalle on tärkeää huomioida, että Norjassa arvostetaan aitoutta ja vastuullisuutta, joten liian mainosmaiset kampanjat eivät toimi. Snapchatin luonteeseen sopii parhaiten tarinankerronta ja henkilökohtainen ote.

❓ Usein kysyttyä Snapchat-vaikuttajayhteistöistä Norjassa

Mitkä ovat parhaat tavat löytää Snapchat-vaikuttajia Norjasta?

Paikalliset someverkostot, kuten Influencer.no, sekä suositut media-alustat auttavat löytämään oikeat vaikuttajat. Myös suora somekontaktilla voi päästä pitkälle.

Kuinka paljon Snapchat-vaikuttajat Norjassa yleensä veloittavat?

Hintataso vaihtelee, mutta 10 kärjen vaikuttajat pyytävät yleensä 2 000–10 000 NOK per kampanja. Pienemmillä vaikuttajilla voi päästä halvemmalla, mutta yleisön laatu ratkaisee.

Miten Snapchatin sisältöä voi parhaiten optimoida Norjan markkinoille?

Sisällön tulee olla paikallista, kielen ja kulttuurin mukaista, ja suosia Norjan arkea ja trendejä. Suomalaisten kannattaa käyttää paikallista copywriteria tai kääntäjää.

📈 Snapchat-markkinointi Suomessa ja Norjassa 2025

Vuonna 2025 toukokuussa Suomen ja Norjan someyhteistyöt ovat entistä tiiviimpiä. Snapchatin rooli kasvaa, koska se tarjoaa reaaliaikaisen ja autenttisen tavan tavoittaa nuoret aikuiset. Suomen markkinoijille Norjan Snapchat-vaikuttajat tarjoavat mahdollisuuden laajentaa näkyvyyttä ilman isoa budjettia, kunhan osaa valita oikeat nimet ja tehdä yhteistyön sujuvasti.

Paikalliset maksutavat, kuten Vipps, ja eurojen valuutanvaihto kannattaa huomioida etukäteen. Sopimukset tehdään usein suoraan vaikuttajien kanssa, joten oman someverkoston rakentaminen Norjaan kannattaa aloittaa ajoissa.

BaoLiba seuraa Snapchat-vaikuttajamarkkinoita Norjassa ja Suomessa

Snapchat on Pohjoismaissa edelleen tulessa, ja me BaoLibassa päivitetään jatkuvasti Norjan ja Suomen vaikuttajamarkkinointia koskevat trendit. Jos haluat pysyä mukana Snapchattien huipulla tai löytää ne kymmenen kuuminta norjalaista vaikuttajaa, seuraa meitä!

Yhteistyöllä ja oikealla tiedolla markkinointi Norjan Snapchatissa ei ole mikään mysteeri – ota meihin yhteyttä ja tehdään yhdessä tulosta.

BaoLiba tulee jatkossa tarjoamaan vielä syvällisempää dataa ja vinkkejä Finlandin markkinoijille, miten hyödyntää Snapchatin 10 kovinta vaikuttajaa Norjassa. Stay tuned!

Scroll to Top