Top 10 Twitter Influencers You Should Collaborate With in Brazil Finlandille

Jos sun bisnes tai someprofiili tähtää Brasilian markkinoille, Twitter on edelleen yksi kuumimmista areenoista. Tässä jutussa pureudutaan 10 kovimpaan Brasilian Twitter-vaikuttajaan, joiden kanssa yhteistyö voi avata ovia koko Latinalaisen Amerikan sydämeen. Mun näkökulma on suomalainen mainostaja tai somevaikuttaja, joka haluaa viedä hommat seuraavalle levelille.

2025 vuoden toukokuun dataa ja trendikurkailuja hyödyntäen käyn läpi, keitä kannattaa seurailla ja miksi, sekä miten suomalainen voi tehdä onnistuneita diilejä brasilialaisten kanssa. Saa vinkkejä myös maksutavoista, kulttuurieroista ja oikeista somepeleistä.

📢 Miksi Brasilia ja Twitter?

Brasilialla on yli 150 miljoonaa somekäyttäjää, joista Twitterissä on aktiivisia käyttäjiä yli 20 miljoonaa. Twitter on siellä paitsi uutis- ja viihdealusta, myös poliittinen foorumi ja brändien ääni. Suomalaisten brändien kannattaa huomioida, että Brasilian digimarkkinat ovat äärettömän vilkkaat ja monipuoliset. Maksut tapahtuvat usein paikallisella realilla (BRL), ja yhteistyö vaatii kulttuurista herkkyyttä sekä paikallisen sisällön tuottamista.

Jos mietit, miten suomalainen brändi kuten Marimekko tai Supercell voisi ottaa varaslähdön, Twitter-vaikuttajien avulla se onnistuu. Esimerkiksi suomalainen vaikuttajamarkkinointitoimisto Someco on jo tehnyt kansainvälisiä diilejä Latinalaisen Amerikan kanssa – sieltä saa hyviä oppeja maksujärjestelmistä ja sopimuskulttuurista.

💡 Top 10 Twitter-vaikuttajaa Brasiliassa 2025

  1. Whindersson Nunes (@whindersson)
    Yksi Brasilian suurimmista viihdevaikuttajista. Hänen huumorinsa vetoaa laajasti, ja yhteistyö hänen kanssaan tuo brändille valtavan näkyvyyden.

  2. Anitta (@Anitta)
    Muusikko ja kulttuuri-ikoni, joka on vahvasti mukana myös brändiyhteistöissä. Anittan kautta tavoitat nuoret ja trenditietoiset kuluttajat.

  3. Felipe Neto (@felipeneto)
    Sisällöntuottaja ja aktivisti, jonka seuraajakunta on miljoonien luokkaa. Hyvä valinta poliittisesti ja sosiaalisesti valveutuneille brändeille.

  4. Camila Coutinho (@camilacoutinho)
    Muoti- ja lifestyle-vaikuttaja, joka sopii erityisesti muodin ja kauneuden brändeille.

  5. Rafinha Bastos (@rafinhabastos)
    Sarkastinen koomikko ja mediahahmo, jolla on vahva ääni poliittisessa keskustelussa.

  6. Ludmilla (@ludmilla)
    Pop- ja funk-musiikin tähti, joka yhdistää musiikin ja sosiaalisen median taitavasti.

  7. Neymar Jr. (@neymarjr)
    Urheilumaailman supertähti, jonka kautta brändit tavoittavat myös urheilufanit.

  8. Bianca Andrade (@biancaandrade)
    Kauneusvaikuttaja ja yrittäjä, joka on rakentanut vahvan henkilöbrändin.

  9. Caio Castro (@caiocastro)
    Näyttelijä ja somepersoonallisuus, joka sopii lifestyle- ja viihdebrändeille.

  10. Tata Werneck (@Tatawerneck)
    Näyttelijä ja koomikko, jolla on vahva fanikunta ja erinomainen yhteys nuoreen yleisöön.

📊 Miten suomalainen brändi tekee diilin brasilialaisen Twitter-vaikuttajan kanssa?

Ensinnäkin, älä yritä suoraa käännöstä suomalaisesta mainonnasta. Brasilialaiset arvostavat autenttisuutta ja paikallista otetta. Sisällön pitää puhua heidän kieltään ja kulttuuriaan.

Maksut tapahtuvat usein PayPalin tai paikallisten maksujärjestelmien kautta, mutta kannattaa varmistaa, että sopimukset ovat selkeät ja verotus asiat kunnossa. Suomessa yleisin valuutta on euro (EUR), mutta Brasilian real (BRL) on paikallinen valuutta, johon maksut kannattaa kohdistaa.

Yksi hyvä käytäntö on käyttää paikallista markkinointitoimistoa tai someagenttia, joka osaa neuvotella ja hallita sopimukset. Someco ja BaoLiba ovat hyviä yhteistyökumppaneita, jos haluat varmistaa sujuvan prosessin.

❓ Usein kysytyt kysymykset

Miksi Twitter on edelleen relevantti Brasilian markkinoilla?

Twitter on Brasilian poliittisen keskustelun ja live-uutisoinnin keskus. Se on myös tärkeä kanava trendien ja meemien levittämisessä, mikä tekee siitä kulttuurisesti merkittävän alustan brändeille.

Kuinka paljon maksaa yhteistyö brasilialaisen Twitter-vaikuttajan kanssa?

Hintahaarukka on laaja: pienemmät mikrovaikuttajat pyytävät muutamasta sadasta BRL, isoimmat tähdet voivat ottaa kymmeniä tuhansia euroja per kampanja. Budjetti kannattaa aina mitoittaa tavoitteiden mukaan.

Miten suomalainen brändi voi varmistaa yhteistyön onnistumisen?

Panosta paikalliseen kulttuuriosaamiseen, valitse vaikuttajat, joiden yleisö vastaa kohderyhmääsi, ja tee selkeät sopimukset. Paikallisen kumppanin käyttäminen on iso plussa.

📢 Yhteenveto

Brasilialaiset Twitter-vaikuttajat tarjoavat suomalaisille brändeille mahdollisuuden päästä käsiksi miljoonien ihmisten yleisöön aidosti ja tehokkaasti. Vuonna 2025 toukokuun tilanteen mukaan Twitter on edelleen yksi nopeimmin reagoivista ja trendejä luovista somekanavista Brasiliassa. Kun ottaa huomioon paikalliset kulttuuriset vivahteet, maksutavat ja somekäytännöt, yhteistyö voi olla kultakaivos.

BaoLiba tulee jatkossakin päivittämään Finlandin markkinoille relevantit some- ja vaikuttajatrendit – kannattaa pysyä kuulolla!

Hyvää somebuustia ja bisnesmenestystä Brasilian Twitter-markkinoilla!

Scroll to Top